درحال بارگذاری...
برندینگ، بازاریابی و تبلیغات

ایکس‌باکس از ماه آگوست قیمت کنسول‌های خود را در سراسر جهان افزایش می‌دهد

مایکروسافت اعلام کرده است که از اول اوت، قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس را در بازارهای جهانی افزایش می‌دهد. این افزایش که بسته به مدل تا ۱۵۰ دلار می‌رسد، در حالی اعمال می‌شود که هزینه حافظه و ذخیره‌سازی در صنعت الکترونیک مصرفی به‌شدت بالا رفته و فشار تازه‌ای بر زنجیره تأمین وارد کرده است.

به گزارش دنیای برند؛ مایکروسافت تصمیم گرفته از اول اوت قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس را در سراسر جهان افزایش دهد؛ تصمیمی که به گفته این شرکت، نتیجه تشدید بحران جهانی قطعات و رشد شدید هزینه‌های حافظه و فضای ذخیره‌سازی است.

بر اساس این تغییرات، قیمت مدل‌های ۵۱۲ گیگابایتی ایکس‌باکس ۱۰۰ دلار و قیمت مدل‌های ۱ ترابایتی ۱۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که تولید و عرضه مدل ۲ ترابایتی را متوقف خواهد کرد.

فهرست مطالب

دلیل گرانی؛ جهش هزینه حافظه و ذخیره‌سازی

ایکس‌باکس در توضیح این تصمیم گفته است که قیمت قطعات مربوط به حافظه و ذخیره‌سازی بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود این هزینه‌ها تا پاییز سال ۲۰۲۷ دوباره نیز جهش پیدا کند. به گفته مایکروسافت، بحران زنجیره تأمین سخت‌افزار، بخش بازی را نیز به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.

پیش‌تر نیز گروه‌هایی از صنعت خودروسازی، خرده‌فروشی و شرکت‌های الکترونیکی هشدار داده بودند که رشد تقاضا برای تراشه‌های حافظه می‌تواند باعث افزایش محسوس قیمت کالاهای مصرفی در آمریکا و اختلال در زنجیره‌های تأمین شود.

🎯 برای اطلاع از جدیدترین تحولات برندها، همراه ما باشید 

تلگرام | اینستاگرام | لینکدین

دومین موج گرانی در کمتر از یک سال

مایکروسافت سال گذشته هم دو بار قیمت کنسول‌های خود را افزایش داده بود. این شرکت در آن زمان با فشار هزینه‌های ناشی از تعرفه‌ها، رقابت شدید در بازار و ابهام در وضعیت هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان روبه‌رو بود.

در سوی دیگر بازار، سونی نیز قیمت کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ را از ماه آوریل افزایش داده است. این شرکت پیش از آن هم در اوت سال گذشته دست به افزایش قیمت زده بود.

فشار بحران حافظه به کل صنعت فناوری

افزایش هزینه قطعات حافظه فقط محدود به بازار کنسول‌های بازی نیست. اپل نیز به‌تازگی قیمت آیپد و مک‌بوک را بالا برده و اعلام کرده دیگر نمی‌تواند رشد شدید هزینه تراشه‌های حافظه و ذخیره‌سازی را از مشتریان پنهان کند. به گفته این شرکت، رشد تقاضا برای زیرساخت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و توسعه مراکز داده، یکی از عوامل اصلی این موج گرانی است.

تعدیل نیرو در راه است

هم‌زمان با این تصمیم، گزارش‌هایی نیز از فشارهای داخلی بر بخش بازی مایکروسافت منتشر شده است. خبرگزاری بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که ایکس‌باکس در ماه آینده خود را برای تعدیل گسترده نیرو و همچنین کاهش قابل‌توجه بودجه بازاریابی و برخی هزینه‌های دیگر آماده می‌کند.

افزایش دوباره قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس نشان می‌دهد که بحران جهانی قطعات، حالا بیش از گذشته به بازار بازی‌های ویدیویی رسیده و احتمالاً در ماه‌های آینده نیز روی قیمت سخت‌افزارهای مصرفی اثر خواهد گذاشت.

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *